Vse storitve na enem mestu

Joga in meditacija - Nova Gorica

Kadar v zahodnem svetu govorimo o jogi imamo najpogosteje v mislih hatha jogo, ki s poudarkom na telesnih vajah in dihanjem pripelje do zdravega telesa, uma, čustev in duha. V tibetanski in indijski tradiciji pa joga pomeni mnogo več, sofisticiran sistem joga vaj združi v eno celoto s prehrano, očiščenjem, dihanjem, meditacijo in duhovno rastjo.

Joga

Joga vaje ali asane

Pred začetkom izvajanja telesnih vaj imenovanih asane, je potrebno najti tih prostor, kjer se lahko umirite. Obstaja zelo veliko raznovrstnih asan različnih zahtevnosti. Zahtevne joga vaje so za začetnika neudobne in težke za izvajanje, telo se začne tresti in po kratkem času se pojavi bolečina. Ampak skozi ponovitve in vztrajanje je potrebno vedno manj truda za doseganje pravilnega položaja telesa. Popolno asano dosežete, ko trud popolnoma izgine, sploh ne razmišljate o položaju, dihate normalno in ste popolnoma umirjeni. Joga vaje niso samo telesne vaje, ampak spodbujajo zavedanje o lastnem telesu, sproščajo in povečujejo koncentracijo.



Pozdrav soncu

Pozdrav soncu je zaporedje dvanajstih položajev, ki jih izvajamo v zaporedju kot eno vajo. Primeren je za začetnike in pogosto služi kot ogrevanje pred zahtevnejšimi asanami.

Z vsakodnevnim izvajanjem pozdrava soncu se razgiba celotno telo in poveča prožnost hrbtenice, sklepov ter telesa. Pozdrav se navadno izvaja v 2. do 6. ponovitvah.

Med pozdravom soncu skušajte uskladiti gibanje z dihanjem.

1. položaj
  • stojite vzravnano z rameni nazaj
  • stopala postavite nekaj centimetrov narazen
  • dlani rahlo stisnete skupaj
  • IZDIHNETE
Joga

Dihalne vaje ali pranajame

Pravilna tehnika dihanja in dihalne vaje so temelj za izvajanje hatha joge. Pri dihalnih vaja zavestno uravnavamo dihanje, tako vhid kot izdih. To počnemo na več različnih načinov:
  • vdihnemo in zadržujemo izdih
  • izdihnemo in odlašamo z vdihom
  • upočasnimo vdih in izdih
  • menjujemo počasno in hitro dihanje
Zgornje dihalne vaje kombiniramo z vajami za določene mišice pomembne pri dihanju. Pravilno dihanje je ključnega pomena tudi pri izvajanju vseh asan. Z različnimi tehnikami dihanja in joga položaji lahko uravnavamo krvni pritisk in stimuliramo željene dele telesa ali organe.

Meditacija

Učinki meditacije na zdravje so znanstveno dokazani in se uporabljajo tudi v medicini. Z meditacijo med drugim povečamo zmožnost telesa, da se zdravi samo, občutno se zmanjša učinek in pogostost depresije ali anksioznosti, učinkovito se zmanjšajo škodljivi učinki stresa na zdravje. Poleg vseh pozitivnih učinkov na naše telo in zdravje se z redno meditacijo začne pojavljati občutek zadovoljstva in sproščenosti.
Poznamo mnogo tehnik meditacije, med njimi so najpogostejše:
  • čuječnost
  • transcendentalna meditacija
  • vipassana
  • zen meditacija
  • meditacija s simboli
  • zvočna meditacija itn.

Občina Nova Gorica

Občina Nova Gorica spada v goriško statistično regijo, setavlja jo 44 naselij in ima več kot 31 tisoč prebivalcev.

Sedež občine: Trg Edvarda Kardelja 1, 5000 Nova Gorica
Uradna spletna stran občine Nova Gorica: http://www.nova-gorica.si

Občina Brda

Sedež občine: Trg 25. maja 2, 5212 Dobrovo
Uradna spletna stran občine Brda: http://www.obcina-brda.si

Občina Šempeter-Vrtojba

Sedež občine: Trg Ivana Roba 3a, 5290 Šempeter pri Gorici
Uradna spletna stran občine Šempeter-Vrtojba: http://www.sempeter-vrtojba.si/intro

Zanimivost o Novi Gorici

Solkanski most čez reko Sočo, zgrajen leta 1905, ima najdaljši kamniti lok na svetu. Zgrajen je iz natančno 4533 obdelanih kamnov. Dolžina celotnega mostu je 220 metrov, največji kamniti lok pa meri 85 metrov.

Občina Nova Gorica
Površina: 280 km2
Število prebivalcev: 31.752
Občina se nahaja na zahodu Slovenije in meji na Italijo. Ima mestni status, prebivalstveno sodi med večje slovenske občine. Naselje Nova Gorica je gospodarsko, kulturno in upravno središče občine in širše regije.