Vse storitve na enem mestu

Joga in meditacija - Novo mesto

Kadar v zahodnem svetu govorimo o jogi imamo najpogosteje v mislih hatha jogo, ki s poudarkom na telesnih vajah in dihanjem pripelje do zdravega telesa, uma, čustev in duha. V tibetanski in indijski tradiciji pa joga pomeni mnogo več, sofisticiran sistem joga vaj združi v eno celoto s prehrano, očiščenjem, dihanjem, meditacijo in duhovno rastjo.

Joga

Joga vaje ali asane

Pred začetkom izvajanja telesnih vaj imenovanih asane, je potrebno najti tih prostor, kjer se lahko umirite. Obstaja zelo veliko raznovrstnih asan različnih zahtevnosti. Zahtevne joga vaje so za začetnika neudobne in težke za izvajanje, telo se začne tresti in po kratkem času se pojavi bolečina. Ampak skozi ponovitve in vztrajanje je potrebno vedno manj truda za doseganje pravilnega položaja telesa. Popolno asano dosežete, ko trud popolnoma izgine, sploh ne razmišljate o položaju, dihate normalno in ste popolnoma umirjeni. Joga vaje niso samo telesne vaje, ampak spodbujajo zavedanje o lastnem telesu, sproščajo in povečujejo koncentracijo.



Pozdrav soncu

Pozdrav soncu je zaporedje dvanajstih položajev, ki jih izvajamo v zaporedju kot eno vajo. Primeren je za začetnike in pogosto služi kot ogrevanje pred zahtevnejšimi asanami.

Z vsakodnevnim izvajanjem pozdrava soncu se razgiba celotno telo in poveča prožnost hrbtenice, sklepov ter telesa. Pozdrav se navadno izvaja v 2. do 6. ponovitvah.

Med pozdravom soncu skušajte uskladiti gibanje z dihanjem.

1. položaj
  • stojite vzravnano z rameni nazaj
  • stopala postavite nekaj centimetrov narazen
  • dlani rahlo stisnete skupaj
  • IZDIHNETE
Joga

Dihalne vaje ali pranajame

Pravilna tehnika dihanja in dihalne vaje so temelj za izvajanje hatha joge. Pri dihalnih vaja zavestno uravnavamo dihanje, tako vhid kot izdih. To počnemo na več različnih načinov:
  • vdihnemo in zadržujemo izdih
  • izdihnemo in odlašamo z vdihom
  • upočasnimo vdih in izdih
  • menjujemo počasno in hitro dihanje
Zgornje dihalne vaje kombiniramo z vajami za določene mišice pomembne pri dihanju. Pravilno dihanje je ključnega pomena tudi pri izvajanju vseh asan. Z različnimi tehnikami dihanja in joga položaji lahko uravnavamo krvni pritisk in stimuliramo željene dele telesa ali organe.

Meditacija

Učinki meditacije na zdravje so znanstveno dokazani in se uporabljajo tudi v medicini. Z meditacijo med drugim povečamo zmožnost telesa, da se zdravi samo, občutno se zmanjša učinek in pogostost depresije ali anksioznosti, učinkovito se zmanjšajo škodljivi učinki stresa na zdravje. Poleg vseh pozitivnih učinkov na naše telo in zdravje se z redno meditacijo začne pojavljati občutek zadovoljstva in sproščenosti.
Poznamo mnogo tehnik meditacije, med njimi so najpogostejše:
  • čuječnost
  • transcendentalna meditacija
  • vipassana
  • zen meditacija
  • meditacija s simboli
  • zvočna meditacija itn.

Občina Novo mesto

Občina Novo mesto spada v jugovzhodno statistično regijo, setavlja jo 98 naselij in ima več kot 36 tisoč prebivalcev.

Sedež občine: Seidlova cesta 1, 8000 Novo mesto
Uradna spletna stran občine Novo mesto: http://www.novomesto.si

Občina Šentjernej

Sedež občine: Prvomajska cesta 3a, 8310 Šentjernej
Uradna spletna stran občine Šentjernej: http://www.sentjernej.si

Zanimivost v Novem mestu

- Noč trudna molči, nezamudno beži čez mestni trg luna sanjava, vse v mraku mirno, na vodnjaku samo tih vetrc z vodo poigrava -
Verzi Kettejeve pesmi Na trgu krasijo vodnjak na glavnem trgu v Novem Mestu zgrajen leta 1955.

Občina Novo mesto
Površina: 236 km2
Število prebivalcev: 36.205
Mestna občina Novo mesto sodi med večje slovenske občine po številu prebivalcev. Naselje Novo mesto, ob reki Krki, je središče občine ter upravno, gospodarsko in kulturno središče širše regije, imenovane jugovzhodna Slovenija.