Vse storitve na enem mestu

Joga in meditacija - Rogaška Slatina

Kadar v zahodnem svetu govorimo o jogi imamo najpogosteje v mislih hatha jogo, ki s poudarkom na telesnih vajah in dihanjem pripelje do zdravega telesa, uma, čustev in duha. V tibetanski in indijski tradiciji pa joga pomeni mnogo več, sofisticiran sistem joga vaj združi v eno celoto s prehrano, očiščenjem, dihanjem, meditacijo in duhovno rastjo.

Joga

Joga vaje ali asane

Pred začetkom izvajanja telesnih vaj imenovanih asane, je potrebno najti tih prostor, kjer se lahko umirite. Obstaja zelo veliko raznovrstnih asan različnih zahtevnosti. Zahtevne joga vaje so za začetnika neudobne in težke za izvajanje, telo se začne tresti in po kratkem času se pojavi bolečina. Ampak skozi ponovitve in vztrajanje je potrebno vedno manj truda za doseganje pravilnega položaja telesa. Popolno asano dosežete, ko trud popolnoma izgine, sploh ne razmišljate o položaju, dihate normalno in ste popolnoma umirjeni. Joga vaje niso samo telesne vaje, ampak spodbujajo zavedanje o lastnem telesu, sproščajo in povečujejo koncentracijo.



Pozdrav soncu

Pozdrav soncu je zaporedje dvanajstih položajev, ki jih izvajamo v zaporedju kot eno vajo. Primeren je za začetnike in pogosto služi kot ogrevanje pred zahtevnejšimi asanami.

Z vsakodnevnim izvajanjem pozdrava soncu se razgiba celotno telo in poveča prožnost hrbtenice, sklepov ter telesa. Pozdrav se navadno izvaja v 2. do 6. ponovitvah.

Med pozdravom soncu skušajte uskladiti gibanje z dihanjem.

1. položaj
  • stojite vzravnano z rameni nazaj
  • stopala postavite nekaj centimetrov narazen
  • dlani rahlo stisnete skupaj
  • IZDIHNETE
Joga

Dihalne vaje ali pranajame

Pravilna tehnika dihanja in dihalne vaje so temelj za izvajanje hatha joge. Pri dihalnih vaja zavestno uravnavamo dihanje, tako vhid kot izdih. To počnemo na več različnih načinov:
  • vdihnemo in zadržujemo izdih
  • izdihnemo in odlašamo z vdihom
  • upočasnimo vdih in izdih
  • menjujemo počasno in hitro dihanje
Zgornje dihalne vaje kombiniramo z vajami za določene mišice pomembne pri dihanju. Pravilno dihanje je ključnega pomena tudi pri izvajanju vseh asan. Z različnimi tehnikami dihanja in joga položaji lahko uravnavamo krvni pritisk in stimuliramo željene dele telesa ali organe.

Meditacija

Učinki meditacije na zdravje so znanstveno dokazani in se uporabljajo tudi v medicini. Z meditacijo med drugim povečamo zmožnost telesa, da se zdravi samo, občutno se zmanjša učinek in pogostost depresije ali anksioznosti, učinkovito se zmanjšajo škodljivi učinki stresa na zdravje. Poleg vseh pozitivnih učinkov na naše telo in zdravje se z redno meditacijo začne pojavljati občutek zadovoljstva in sproščenosti.
Poznamo mnogo tehnik meditacije, med njimi so najpogostejše:
  • čuječnost
  • transcendentalna meditacija
  • vipassana
  • zen meditacija
  • meditacija s simboli
  • zvočna meditacija itn.

Občina Rogaška Slatina

Občina Rogaška Slatina spada v savinjsko statistično regijo, setavlja jo 41 naselij in ima več kot 11 tisoč prebivalcev.

Sedež občine: Izletniška ulica 2, 3250 Rogaška Slatina
Uradna spletna stran občine Rogaška Slatina: http://www.rogaska-slatina.si

Občina Podčetrtek

Sedež občine: Trška 5, 3254 Podčetrtek
Uradna spletna stran občine Podčetrtek: http://www.podcetrtek.si

Občina Šmarje pri Jelšah

Sedež občine: Aškerčev trg 12, 3240 Šmarje pri Jelšah
Uradna spletna stran občine Šmarje pri Jelšah: http://www.smarje-pri-jelsah.si

Občina Rogatec

Sedež občine: Ceste 11, 3252 Rogatec
Uradna spletna stran občine Rogatec: http://www.rogatec.net

Zanimivost v Rogaški Slatini

V Rogaški Slatini stoji spomenik krilatega konja Pegaza. Pegaz je na prošnjo grškega boga Apolona s kopitom udaril na mesto kjer danes stoji Rogaška Slatina in tako odprl vrelce mineralne vode.

Občina Rogaška Slatina
Površina: 72 km2
Število prebivalcev: 11.017
Območje Občine Rogaška Slatina po geografski legi razvrščamo v vzhodni del Zgornjega Sotelskega. Vrelci rogaške so bili znani že v antičnih časih in se danes izkoriščajo v zdraviliške in turistične namene.