Vse storitve na enem mestu

Joga in meditacija - Tolmin

Kadar v zahodnem svetu govorimo o jogi imamo najpogosteje v mislih hatha jogo, ki s poudarkom na telesnih vajah in dihanjem pripelje do zdravega telesa, uma, čustev in duha. V tibetanski in indijski tradiciji pa joga pomeni mnogo več, sofisticiran sistem joga vaj združi v eno celoto s prehrano, očiščenjem, dihanjem, meditacijo in duhovno rastjo.

Joga

Joga vaje ali asane

Pred začetkom izvajanja telesnih vaj imenovanih asane, je potrebno najti tih prostor, kjer se lahko umirite. Obstaja zelo veliko raznovrstnih asan različnih zahtevnosti. Zahtevne joga vaje so za začetnika neudobne in težke za izvajanje, telo se začne tresti in po kratkem času se pojavi bolečina. Ampak skozi ponovitve in vztrajanje je potrebno vedno manj truda za doseganje pravilnega položaja telesa. Popolno asano dosežete, ko trud popolnoma izgine, sploh ne razmišljate o položaju, dihate normalno in ste popolnoma umirjeni. Joga vaje niso samo telesne vaje, ampak spodbujajo zavedanje o lastnem telesu, sproščajo in povečujejo koncentracijo.



Pozdrav soncu

Pozdrav soncu je zaporedje dvanajstih položajev, ki jih izvajamo v zaporedju kot eno vajo. Primeren je za začetnike in pogosto služi kot ogrevanje pred zahtevnejšimi asanami.

Z vsakodnevnim izvajanjem pozdrava soncu se razgiba celotno telo in poveča prožnost hrbtenice, sklepov ter telesa. Pozdrav se navadno izvaja v 2. do 6. ponovitvah.

Med pozdravom soncu skušajte uskladiti gibanje z dihanjem.

1. položaj
  • stojite vzravnano z rameni nazaj
  • stopala postavite nekaj centimetrov narazen
  • dlani rahlo stisnete skupaj
  • IZDIHNETE
Joga

Dihalne vaje ali pranajame

Pravilna tehnika dihanja in dihalne vaje so temelj za izvajanje hatha joge. Pri dihalnih vaja zavestno uravnavamo dihanje, tako vhid kot izdih. To počnemo na več različnih načinov:
  • vdihnemo in zadržujemo izdih
  • izdihnemo in odlašamo z vdihom
  • upočasnimo vdih in izdih
  • menjujemo počasno in hitro dihanje
Zgornje dihalne vaje kombiniramo z vajami za določene mišice pomembne pri dihanju. Pravilno dihanje je ključnega pomena tudi pri izvajanju vseh asan. Z različnimi tehnikami dihanja in joga položaji lahko uravnavamo krvni pritisk in stimuliramo željene dele telesa ali organe.

Meditacija

Učinki meditacije na zdravje so znanstveno dokazani in se uporabljajo tudi v medicini. Z meditacijo med drugim povečamo zmožnost telesa, da se zdravi samo, občutno se zmanjša učinek in pogostost depresije ali anksioznosti, učinkovito se zmanjšajo škodljivi učinki stresa na zdravje. Poleg vseh pozitivnih učinkov na naše telo in zdravje se z redno meditacijo začne pojavljati občutek zadovoljstva in sproščenosti.
Poznamo mnogo tehnik meditacije, med njimi so najpogostejše:
  • čuječnost
  • transcendentalna meditacija
  • vipassana
  • zen meditacija
  • meditacija s simboli
  • zvočna meditacija itn.

Občina Tolmin

Občina Tolmin spada v goriško statistično regijo, setavlja jo 72 naselij in ima več kot 11 tisoč prebivalcev.

Sedež občine: Ulica padlih borcev 2, 5220 Tolmin
Uradna spletna stran občine Tolmin: http://www.tolmin.si

Občina Bovec

Sedež občine: Trg golobarskih žrtev 8, 5230 Bovec
Uradna spletna stran občine Bovec: http://obcina.bovec.si

Občina Kobarid

Sedež občine: Trg svobode 2, 5222 Kobarid
Uradna spletna stran občine Kobarid: http://www.kobarid.si

Občina Kanal ob Soči

Sedež občine: Trg svobode 23, 5213 Kanal
Uradna spletna stran občine Kanal ob Soči: http://www.obcina-kanal.si


Zanimivost v Tolminu

V vasi Vrsno pod Krnom blizu Tolmina je bil leta 1844 rojen slovenski pesnik Simon Gregorčič. Danes je njegova rojstna hiša v celoti urejena v muzej in ponuja unikaten vpogled v pesnikovo življenje in ustvarjanje.

Občina Tolmin
Površina: 382 km2
Število prebivalcev: 11.430
Občina Tolmin leži v severozahodni Sloveniji, v gornje Soški dolini. Je tretja največja občina v Sloveniji po površini in je dokaj redko poseljena. Večji del delovno aktivnega prebivalstva se ukvarja z industrijskimi dejavnostmi.